نشست رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اعضای کانون جوانان مجمع محلات تهران و گروه هنری عاماج

دیدار دکتر نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دکتر محمدرضا طالبی‌نژاد مشاور وی در آن مرکز با سه جمعیت مردم نهاد تراز کشور و جمعی از نخبگان دهه‌ی هفتاد و هشتاد صورت‌پذیرفت. این جلسه با مدیریت دکتر عابدینی، رئیس گروه هنری عاماج برگزار و سیدحسن دهقان، دبیر مجمع محلات تهران و دیگر مسئولین کمیته‌های کانون جوانان مجمع محلات تهران در این جمع صمیمی حضوریافتند.
در ابتدا تعدادی از حضار به نمایندگی از هم‌نسلان و هم‌گروهان خود، تلاش‌هایشان را به شکل خلاصه عرضه‌ و تعدادی دیگر دغدغه‌ها، خواسته‌ها و مطالبات را مطرح نمودند.
دکتر عابدینی ضمن اداره‌ی جلسه به شرح کلیاتی از دست‌آوردهای عاماج پرداخت و عنوان‌داشت: دورهمی‌ها‌ی عاماج با محوریت امید، آگاهی و آموزش نحوه‌ی گفت‌وگوی صحیح درون جامعه در چهار فصل برگزارشده‌اند که شاکله‌ی عاماج را تشکیل می‌دهند. شیری، معاون صدا و موسیقی عاماج نیز دیگر فعالیت‌های این گروه از جمله: رادیوها و پادکست‌ها، نمایش‌نامه‌خوانی، پویش‌های مردمی، نذر‌های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی عام‌المنفعه را مطرح‌کرد. جعفری، معاون هنری عاماج نیز در ادامه‌ی سخنان از نیاز‌های اساسی و بااهمیت مادی و معنوی صحبت به‌میان‌آورد و تاکیدداشت: عاماج یک‌سری اهداف دارد همانند: امید، اتحاد و… . برای رساندن این موارد باید محتوای مناسب تولیدشود که لازمه‌‌اش مباحث بودجه و پشتیبانی است.
دکتر نگاهداری که به تازگی در لیست دودرصد دانشمند برتر جهان قرارگرفته‌است در انتهای نکته‌های ایرادشده، تصریح‌کرد: شناخت استعدادهای جوانان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های کشور از اهمیت خاصی برخوردار است. وی با بیان تفاوت اصلی نظام‌های اسلامی و غربی ادامه داد: بر خلاف نظام‌های غربی که همه‌ی ارجاعاتشان به اقتصاد است، در نظام اسلامی این ارجاعات به تربیت انسان‌ها و رشدشان اختصاص یافته که یکی از آن‌ ابعاد، داشتن اقتصادی پویاست. پویایی و رشد اقتصادی زمانی ارزش دارد که باعث تربیت صحیح افراد جامعه شود. رئیس مرکز پژوه‌های مجلس ایضا بر بایستگی بازگشت مرجعیت رسانه در داخل کشور اشاره‌ و تشکیل تالار‌ گفت‌وگو در راستای طرح دغدغه‌های جوانان و سپس انجام فعالیت‌های علمی و اجرایی بر روی خروجی‌هایشان را مطلوب و ضروری دانست.
گفتنی است از سوی گروه هنری عاماج افراد زیر در این دیدار حضور داشتند:
_ دکترمحمدامین عابدینی، رئیس گروه هنری عاماج
_ سهند جعفری، معاون هنری
_ علی شیری، معاون صدا و موسیقی
_ زینب شرفی، معاون برندینگ و توسعه‌ی ارتباطات
_ محمدمهدی سعیدی مشاور اجرایی و پیگیری امور ویژه‌ی ریاست
_ نرگس حائری، سردبیر معاونت متن و مکتوبات
_ احد مهرمتین، کارشناس معاونت صدا و موسیقی
_ عرفان ابوترابی، کارشناس معاونت تصویر و فضای مجازی

تهیه و تنظیم: نرگس حائری / انتهای پیام